VierLIWLIG
Vi tror på, at fælles oplevelser skaber stærkere relationer.
VORES REJSE
LIWLIG Denmark, tidligere kendt som Welcome, blev grundlagt i 1998, og er et af Danmarks førende event- og mødedesign bureauer og består i dag af 12 passionerede specialister, som hver dag designer og producerer corporate møder og events over det meste af verdenen. Som full-service bureau varetager vi alle fire hjørnesten af enhver begivenhed; mødedesign, kreativitet, logistik og produktion, og vi har siden år 1998 løst opgaver for danske og internationale brands.
Sammen med vores fantastiske kunder får vi mulighed for at arbejde på interessante og udfordrende projekter, der presser os til at vokse som mennesker og fagfolk. I 2023 blev Welcome den første danske partner i LIWLIG Group, Nordens største eventbureau – et bevis på vores engagement i at være pionerer og førende i branchen.
I LIWLIG handler alt, hvad vi gør, om mennesker - modige, innovative, pålidelige og retfærdige mennesker. Vi elsker, hvad vi laver. Vi tror og ved, at vores erfarne og passionerede medarbejdere er vores virksomheds vigtigste aktiv.
Vores værdier
I LIWLIG er vores formål at bringe mennesker sammen. Vi puster nyt liv i relationer, brands og kulturer gennem begivenheder, der inspirerer, opbygger tillid og forandrer mennesker. We turn moments into momentum.
We above me
Vi er det stærkeste ord, vi kender. Vi er retfærdighed for alle, både kunder og leverandører. Vi er en energi, der deler ansvaret og glæden. Vi er vores forpligtelse til, at vi alle lykkes sammen.
Braver than yesterday
Vi har altid modet til at innovere eller prøve noget nyt. Men vi står ved vores beslutninger og er altid ærlige og direkte i vores kommunikation. Hvis vi er tro mod os selv, er vi tro mod alle.
Passionate beyond reason
Vores drivkraft, er vores passion for det, vi laver. Det får os til at fokusere på hver eneste lille detalje. Den samme passion, gør at vi elsker vores kunder. Vi er villige til at gå det ekstra skridt, fordi det ikke bare er "et job" – vi kan simpelthen ikke lade være.
Always there
Tillid til vores pålidelighed er vores fundament, bygget på tusindvis af små handlinger hver eneste dag. Der er en simpel regel: gør, hvad du siger, du vil gøre. Og uanset hvad der sker, er der aldrig nogen, der er alene.
We are trailblazers in sustainability
Skabe momentum for klimahandling i eventbranchen
At bære ansvaret er kun begyndelsen. Vi har forpligtet os til at være den mest ansvarlige og bæredygtige eventvirksomhed i Norden. Baseret på FN's globale principper og med en klar strategi fremad, er bæredygtighed integreret i alle dele af organisationen og i alt, hvad vi foretager os. Vores ambition er at føre branchen fremad. Dette opnår vi ved konstant at uddanne, guide og udfordre vores medarbejdere, kunder og partnere mod en mere bæredygtig udvikling.
Gennem viden kan vi ændre.
Vi kan påvirke på mange niveauer. Hvordan vi vælger at producere, transportere og forbruge; internt og i vores kunders projekter er, hvor vi kan gøre den største forskel for klimaet og vores miljø. Vi arbejder proaktivt på at reducere den negative miljømæssige og klimapåvirkning fra vores egne aktiviteter, og vi stræber efter en cirkulær tænkning og effektiv forvaltning af energi og andre ressourcer. Til dette fastsætter vi målbare mål, der løbende evalueres og revideres.
Vores rejse mod mere klimavenlige events
Miljø- og klimapåvirkningen vejes altid op mod det langsigtede bæredygtige resultat, når vi foreslår midler til kommunikation, målgrupper, sted, transport og produktion. Gennem god planlægning og klare tjeklister kan transporten reduceres, og cirkulære produktioner kan prioriteres for at spare ressourcer og mindske projektets miljøpåvirkning.
Klimakalkulator for events
Vores CO2-kalkulator er designet til at hjælpe eventarrangører med at identificere klimapåvirkningerne af deres arrangementer og træffe de rette valg. De beregnede værdier fungerer som retningslinjer og skaber opmærksomhed omkring klimapåvirkningerne af eventproduktionen. Klimapåvirkningerne kan påvirkes gennem valg: at minimere rejser, afstande, materialer og energiforbrug. En god atmosfære og folk, der samles, forårsager slet ingen emissioner. Vi tilbyder klimakompensation til alle vores kunder.
Choose country
Who is coming and from where?
Estimate how many people are coming, from where and by what means. Performers must also be taken into account. Enter quantity or percentage.
% | Number of participants | Each with a roundtrip of x kilometres on average | resulting in the following emissions | ||
of whom | arrive by emission-free means | ||||
of whom | arrive by public transport in central service zone | ||||
of whom | arrive from another municipality by bus | ||||
of whom | arrive from another municipality by train | ||||
of whom | arrive from another municipality by car | ||||
of whom | arrive with cruise ship | ||||
of whom | fly in from a distance shorter than 463 km | ||||
of whom | fly in from a distance between 463–3,700 km | ||||
of whom | fly in from a distance exceeding 3,700 km | ||||
of whom | fly in Business Class from a distance greater than 3700 km | ||||
Total CO₂e kg |
Enter size of space | m² | |
and period of use | hours | |
Total CO₂e kg |
Impact from USA & European countries that have provided the data | ||
Approximately | participants stay overnight in hotels or other paid accommodations | |
For | nights | |
Total CO₂e kg |
Enter how many meals participants will be having at the event:
meals per person | |||
% | |||
of which | % are fully vegan | ||
of which | % are vegetarian including dairy products | ||
of which | % include fish, chicken or pork | ||
of which | % include beef | ||
of which | % include lamb | ||
of whom | % include venison / game | ||
of whom | % include reindeer | ||
Total CO₂e kg | |||
Event participants consume: | |||
snacks including meat | |||
vegetarian snacks (no meat products) | |||
cups of coffee per person | |||
cups of tea per person | |||
0.33 l of beer per person | |||
12 cl glasses of wine per person | |||
drinks per person. Gin used as the basis for the calculation. | |||
Total CO₂e kg |
The event generates the following waste fractions:
kg of organic waste | ||
kg of energy waste | ||
kg of cardboard and paperboard | ||
kg of paper | ||
kg of glass | ||
kg of metal | ||
kg of mixed waste for combustion | ||
kg of plastic | ||
kg construction waste | ||
Total CO₂e kg |
Environmental impact of an encounter
Comparison: The carbon footprint of an average Finn is 10 300 kg CO₂e per year.
Results | |
Total CO₂e kg | |
Total CO₂e t | |
CO₂e per participant | |
Price of compensation € |
The calculator gives an estimate of five time carbon offset, based on the operation of Tricorona foundation.
Arrival
- Arrive by emission-free means
- Emission factor: 0,00 CO2ekv (g/hkm)
- Source: WWF climate calculator: SUOMI/FINLAND: VTT Lipasto 2018 - Arrive by bus
- Emission factor: 65,00 CO2ekv (g/hkm)
- Source: WWF ilmastolaskuri: SUOMI/FINLAND: VTT Lipasto 2018 - Arrive by train
- Emission factor: 1,68 CO2ekv (g/hkm)
- Source: WWF climate calculator: SUOMI/FINLAND: Kuitunen Taina. 2016. VR. Personal communication. - Arrive by car
- Emission factor: 163,00 CO2ekv (g/km)
- Source: WWF climate calculator : SUOMI/FINLAND: VTT Lipasto 2018 - Arrive with cruise ship
- Emission factor: 553,2 CO2ekv (g/hkm)
- Source: VTT Lipasto 2016. Available:http://lipasto.vtt.fi/yksikkopaastot/henkiloliikenne/vesiliikenne/autolautta.htm - Arrive by plane, fly in from a distance shorter than 463 km
- Emission factor: 515,90 gCO2/pkm
- Source: Defra 2020 Aviation Factors - Business Class with RFI 2,5, WTT included: https://www.gov.uk/government/publications/greenhouse-gas-reporting-conversion-factors-2020 - Arrive by plane, fly in from a distance between 463–3,700 km
- Emission factor: 289,3 gCO2/pkm
- Source: Defra 2020 Aviation Factors - Business Class with RFI 2,5, WTT included: https://www.gov.uk/government/publications/greenhouse-gas-reporting-conversion-factors-2020 - Arrive by plane, fly in from a distance exceeding 3,700 km
- Emission factor: 325,5 gCO2/pkm
- Source: Defra 2020 Aviation Factors - Business Class with RFI 2,5, WTT included: https://www.gov.uk/government/publications/greenhouse-gas-reporting-conversion-factors-2020
Use of space and accommodation
- Use of space
- Emission factor: 3,5 CO2ekv g/€m2/h
- Source: University of Helsinki’s carbon footprint calculator for organisations. Hotel emission factor. Calculations based on: https://julkaisut.valtioneuvosto.fi/bitstream/handle/10138/41435/Raportti_B85_Kurnitski.pdf?sequence=4 - Hotel
- Emission factor: 23 CO2ekv kg/hotel night. Hotel emission factor average.
- Source: Hotel Footprint 2020. Available:https://www.hotelfootprints.org/footprinting
Catering
- % are fully vegan
- Emission factor: 800 CO2ekv (g/portion)
- Source: University of Helsinki’s carbon footprint calculator for organisations: Saarinen ym. 2011 - % are vegetarian including dairy products
- Emission factor: 1005 CO2ekv (g/portion)
- Source: University of Helsinki’s carbon footprint calculator for organisations: Saarinen ym. 2011 - % include fish, chicken or pork
- Emission factor: 1741 CO2ekv (g/portion)
- Average of fish, chicken and pork meals
- Source: University of Helsinki’s carbon footprint calculator for organisations: Saarinen ym. 2011 - % include beef
- Emission factor: 3467 CO2ekv (g/portion)
- Source: University of Helsinki’s carbon footprint calculator for organisations: Saarinen ym. 2011 - % include lamb
- Emission factor: 7840 CO2ekv (g/portion)
- Source: Open CO2: EWG (Environmental Working Group), Meat Eater’s Guide to Climate Change + Healt - % include venison / game
- Emission factor: 22,2 CO2ekv (g/portion)
- Source: Luke: Hartikainen ja Pulkkinen 2016: Summary of the chosen methodologies and practices to produce GHGE-estimates for an average European diet - % include reindeer
- Emission factor: 14 CO2ekv (g/portion)
- Source: Hietala, Kurppa ja Silvenius: Environmental impacts of reindeer meat - LCA analysis of Finnish production. 2015. Available: https://www.researchgate.net/publication/295800811_Environmental_impacts_of_reindeer_meat_-_LCA_analysis_of_Finnish_production
Event participants consume:
- snacks including meat
- Emission factor: 217 CO2ekv (g/portion). Ham roll used as a default.
- Source: University of Helsinki’s carbon footprint calculator for organisations: Hartikainen & Pulkkinen 2017 - vegetarian snacks (no meat products)
- Emission factor: 146,4 CO2ekv (g/portion). An average of vegetable rolls and pastries used as a default.
- Source: University of Helsinki’s carbon footprint calculator for organisations: Hartikainen & Pulkkinen 2017
Drink
- cups of coffee per person
- Emission factor: 600,00 CO2ekv (g/portion)
- Source: University of Helsinki’s carbon footprint calculator for organisations: Hartikainen & Pulkkinen 2016 - cups of tea per person
- Emission factor: 300,00 CO2ekv (g/portion)
- Source: University of Helsinki’s carbon footprint calculator for organisations: Hartikainen & Pulkkinen 2016 - 0,33l of beer per person
- Emission factor: 0,54 kg/l
- Source: Open CO2: Panimoliitto 2018 - 12cl glasses of wine
- Emission factor: 1,28 kg/per 0,75l wine bottle
- Source: Open CO2: Sestra - drinks. Gin used as the basis for the calculation.
- Emission factor: 0,07 kg/40cl giniä
- Source: Open CO2: Diageo / Tanqueray gin
Waste
- kg of organic waste
- Emission factor: 69,00 gCO2 eq/kg
- Source: WWF climate calculator: SUOMI/FINLAND: Henna Teerihalme. 2018. HSY. Personal communication. - kg of energy waste
- Emission factor: 410,00 gCO2 eq/kg
- Source: WWF climate calculator: SUOMI/FINLAND: Henna Teerihalme. 2018. HSY. Personal communication. - kg of cardboard and paperboard
- Emission factor: 60,00 gCO2 eq/kg
- Source: WWF climate calculator: SUOMI/FINLAND: Henna Teerihalme. 2018. HSY. Personal communication. - kg of paper
- Emission factor: 1050,00 gCO2 eq/kg
- Source: WWF climate calculator: SUOMI/FINLAND: Henna Teerihalme. 2018. HSY. Personal communication. - kg of glass
- Emission factor: 570,00 gCO2 eq/kg
- Source: WWF climate calculator: SUOMI/FINLAND: Henna Teerihalme. 2018. HSY. Personal communication. - kg of metal
- Emission factor: 130,00 gCO2 eq/kg
- Source: WWF climate calculator: SUOMI/FINLAND: Henna Teerihalme. 2018. HSY. Personal communication. - kg of mixed waste for combustion
- Emission factor: 410,00 gCO2 eq/kg
– Source: WWF climate calculator: SUOMI/FINLAND: Henna Teerihalme. 2018. HSY. Personal communication. - kg of plastic
– Emission factor: 70,00 gCO2 eq/kg
– Source: WWF climate calculator: SUOMI/FINLAND: Henna Teerihalme. 2018. HSY. Personal communication. - kg construction waste
– Emission factor: 100,00 gCO2 eq/kg
– Source: HSY
REUSE RATE for udstillinger og messer
At deltage i messer er en betydelig investering for virksomheder. Efter intense dage på messeområdet, hvor energiniveauet kan være i bund, venter mange potentielle nye kunder. Efter velfortjent hvile er det tid til at evaluere messens resultater. Desværre har nedtagningen af messestanden et dårligt rygte for at bidrage til vores kast-og-smid-væk-kultur.
REUSE RATE
Sammen med vores CO2-kalkulator vejleder REUSE-raten vores aktiviteter og gør bæredygtighed til en del af vores måde at arbejde på sammen med vores kunder. Hos LIWLIG ved vi, hvilke råd vi skal give, når det kommer til at gøre en messestand mindre belastende for miljøet. Vi kender til internationalt godkendte og certificerede materialer og foretrækker brugen af digitale overflader.
Som eksempel kan vi, når vi planlægger en messestand, allerede tage højde for den næste messe - og den efterfølgende - og dermed optimere genanvendelsen af materialer. Det bedste resultat opnås, når bæredygtighed allerede adresseres i projektplanlægningen.
Ryd op, genbrug, genanvend & kompenser
Vi forpligter os til at efterlade tingene bedre end de var, før vi kom. Det indebærer at rydde op efter vores arrangementer, give overskydende mad til velgørenhed og måske donere ubrugte tuscher til den lokale børnehave. Som sidste mulighed, er kompensation, og i Norden er vores partner ATMOZ Consulting, hvor vores kompensation går til opførelsen af et solenergianlæg.
LIWLIG - THE NORDIC EVENTS AGENCY // FINLAND - SVERIGE - NORGE - DANMARK - GLOBAL // WE TURN MOMENTS INTO MOMENTUM
CONTACTS
LIWLIG INTERNATIONAL
HEAD OF COMMERCIAL
LIWLIG FINLAND
LIWLIG SWEDEN
LIWLIG NORWAY
LIWLIG DENMARK