Et virtuelt skabt univers med fordybende indhold og kreativ interaktion med publikum.
- Denmark
- Corporate Events
- Hybrid Event
- Virtual Event
Hvert år samler SimCorp mange af deres kunder for at vise hvor de er på vej hen, samt for at inspirere med trends og talere inden for branchen. Især i 2021 var det en udfordring, da pandemien kom. Dette skabte nye måder at kommunikere på, samt hvordan man skulle engagere kunderne som sad bare skærmen.
Vores opgave var at skabe et virtuelt møde, der skulle sikre det høje antal deltagere fra de årlige fysiske møder.
Vi startede fra bunden af, og skabte et 3D SimCorp virtuelt univers. Både som platform med plenum sessioner, breakout sessioner, live demo rum og partnerstande, morgen gymnastik, samt eftermiddags DJ og underholdning, alt sammen pakket ind i SimCorps 50 års jubilæum på toppen.

Et komplet SimCorp kreeret virtuelt univers tillod deltagerne at udforske platformen med dens mange muligheder og 'døre' at åbne.
Med kontante ændringer i formaterne og måder at engagere deltagerne, holdte vi fast i grundreglen om at aktivere deltagerne minimum hver 20 minut, enten med diskussioner, quizzes, pollings, brainstorms, word clouds og spil.
+1000 online deltagere
10 industri key notes
38 live breakout sessioner
5 studier der kørte samtidig
Alt i en platform
21 demostands and 14 sponsor booths

Head of Production: Peter Stigsnæs-Eriksen Projekt Manager: Simone Ellebæk Nielsen Projekt Assistent: Louise Kruse Munkedal Kreativ: Rasmus Linck
CONTACT US
Peter Stigsnæs-Eriksen
peter.stigsnaes-eriksen@liwlig.dk